Singapore Expats Forum

SIA cabin crew

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
thblackroses
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: Tue, 07 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby thblackroses » Thu, 09 Jun 2016 8:08 am

ilovecandles wrote:
thblackroses wrote:
ilovecandles wrote:
When did you do your second blood test Anw?


I Did it on 25th may . Have u done your 2nd blood test ?


When did you do your very first medical check up then?? They called you up within a few days to do the second blood test? Because I did my very first check up on 24th and they took two weeks to get back to me to ask me to return for the additional blood test.


I did my 1st check on 23rd may , then i went back on 25th for my eye check and they told me i need another blood test . so I did my 2nd blood test on 25th as well . and they only call me on Mon to go back for review on the results.

thblackroses
Newbie
Newbie
Posts: 13
Joined: Tue, 07 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby thblackroses » Thu, 09 Jun 2016 8:29 am

ilovecandles wrote:
thblackroses wrote:
ilovecandles wrote:
Nope not yet! I'm thinking to head over on Monday instead, trying to build up on my iron level and bring my hemoglobin level up haha don't know if it works. Have you went for your review? What do they do during the review?


Okay yup I went ytd for the review.doc only go thru the 2nd blood test result with me and said that I'm low in iron . So I'm eating iron supplement now prescribed by the doc . Do let me know what kind of blood test they do for you on Monday too ! Thanks


Oh! So you're done with your medical now and just waiting for the golden call?
Sure! If you don't mind you can PM me your email and I'll contact you from there :-) actually I'm thinking to just go down tmr for the additional blood test hahaha kinda wanna get it over and done with sigh.


Not exactly , my medical report still pending in the clinic .They only can check with their main doc next week if they can send up the report . I already PM you , not sure if you received ?

Tiffczj
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Sat, 28 May 2016

Re: SIA cabin crew

Postby Tiffczj » Thu, 09 Jun 2016 8:54 am

kittycandice wrote:
Tiffczj wrote:
Jaexodus wrote:Congrats! Have you called back? When is your training date?

Thanks, I called back and my training will start on 4/8.

Oh my. I guess we are batch mates. Same as mine!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Yup! See you soon

Tsubaki28
Newbie
Newbie
Posts: 10
Joined: Sat, 21 May 2016

Re: SIA cabin crew

Postby Tsubaki28 » Thu, 09 Jun 2016 12:07 pm

dilyszsh wrote:
Tsubaki28 wrote:
dilyszsh wrote:
Hi Tsubaki28!!1 I've recieved the SMS to call back!!! :D when is ur training date? mine's on 28 July!


Yay! Congrats dilyszsh!!! :D Me too, starting on 28 july!


Nice!!! But so weird that we are starting on a Thur haha! Looks like we are gonna be batchmates!:)


Yes :D See you during training! :wink:

cabincrewwannabe
Member
Member
Posts: 31
Joined: Thu, 14 Apr 2016

Re: SIA cabin crew

Postby cabincrewwannabe » Fri, 10 Jun 2016 11:35 am

Completed medical on 24 May...

Is anyone still waiting for the golden Sms??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stormshining
Member
Member
Posts: 25
Joined: Tue, 19 Jan 2016

Re: SIA cabin crew

Postby Stormshining » Mon, 13 Jun 2016 11:51 am

Hi I went to submit my remaining docs today and I'm starting on 28 July. Anyone else? I went for the interview on 9 Jan.

oh.sherlene
Newbie
Newbie
Posts: 3
Joined: Tue, 07 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby oh.sherlene » Mon, 13 Jun 2016 12:55 pm

Stormshining wrote:Hi I went to submit my remaining docs today and I'm starting on 28 July. Anyone else? I went for the interview on 9 Jan.

Hello! My training starts on 28th July too!

wayne_89
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: Mon, 13 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby wayne_89 » Mon, 13 Jun 2016 1:06 pm

Anyone here went for medical check up on 30th May :)

User avatar
henryyy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Mon, 13 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby henryyy » Mon, 13 Jun 2016 2:06 pm

wayne_89 wrote:Anyone here went for medical check up on 30th May :)


Me me. Have you received the golden call/sms yet?


Sent from my iPhone using Tapatalk

wayne_89
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: Mon, 13 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby wayne_89 » Mon, 13 Jun 2016 2:11 pm

henryyy wrote:
wayne_89 wrote:Anyone here went for medical check up on 30th May :)


Me me. Have you received the golden call/sms yet?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Havent yet :shock: May i know whats you include at your availability date, pes status?
Not sure if they go by this way.. lol.

User avatar
henryyy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Mon, 13 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby henryyy » Mon, 13 Jun 2016 2:14 pm

wayne_89 wrote:
henryyy wrote:
wayne_89 wrote:Anyone here went for medical check up on 30th May :)


Me me. Have you received the golden call/sms yet?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Havent yet :shock: May i know whats you include at your availability date, pes status?
Not sure if they go by this way.. lol.


I put my availability as immediate. I'm not singaporean so my pes status was blank. How about yours?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stormshining
Member
Member
Posts: 25
Joined: Tue, 19 Jan 2016

Re: SIA cabin crew

Postby Stormshining » Mon, 13 Jun 2016 3:11 pm

oh.sherlene wrote:
Stormshining wrote:Hi I went to submit my remaining docs today and I'm starting on 28 July. Anyone else? I went for the interview on 9 Jan.

Hello! My training starts on 28th July too!


Hi Sherlene! Looking forward to seeing you on 28 July, my batch mate. :-)

Btw have you gotten the package? And may I know when did you get the call?

User avatar
henryyy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Mon, 13 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby henryyy » Mon, 13 Jun 2016 5:14 pm

Is there anyone gonna start the training on 11 Aug?


Sent from my iPhone using Tapatalk

wayne_89
Newbie
Newbie
Posts: 9
Joined: Mon, 13 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby wayne_89 » Mon, 13 Jun 2016 5:18 pm

henryyy wrote:Is there anyone gonna start the training on 11 Aug?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Congrats i suppose you got in! You received email or sms? 8-)

User avatar
henryyy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Mon, 13 Jun 2016

Re: SIA cabin crew

Postby henryyy » Mon, 13 Jun 2016 5:29 pm

wayne_89 wrote:
henryyy wrote:Is there anyone gonna start the training on 11 Aug?


Sent from my iPhone using Tapatalk


Congrats i suppose you got in! You received email or sms? 8-)


Thanksss! Im sure you gonna get yours soon! :) I got the call instead, I suppose it's because I gave them my malaysian number


Sent from my iPhone using Tapatalk


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests