Singapore Expats Forum

SIA cabin crew

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
jlayl
Regular
Regular
Posts: 88
Joined: Thu, 30 Oct 2008

Postby jlayl » Mon, 15 Dec 2008 4:45 pm

ok hi ppl I am booted out too at the first round.
again!
lol. 2nd time alrdy.
but this time its justified cos I flopped the interview by being too nervous..
forgot wad i am supposed to say!
and staring at my finger nails doesnt help especially with the bit-too-often 'erms'.. :P

wind dancer hafiz drumx let's jiayou again....
hopefully you all remember who i am. haha
and drumx fren, you're pamela?

mintia
Member
Member
Posts: 47
Joined: Sun, 24 Aug 2008

Postby mintia » Mon, 15 Dec 2008 4:50 pm

Hey all,

I was in Group 5 for the females, and our panel was B (1 male/1 female) and male was the one asking questions.

He seemed quite friendly, not too stuck up or moody.

Our round 1 was considered easy to other 'questions' they sometimes pose to us- "tell us about yourself and why you wish to be a cabin crew."

Ah well... getting through Round 1 is just like extending the agony by 15mins more for the kebaya round :lol:

That lady was very nice actually - who took our height and announced the resuts (though poor her was running around, very flustered) and yes, she kept mentioning "those of you who don't make it, try again for our walk in next month"

So I don't quite get it... if you're not hiring due to economic issues - then why still have recruitment drives?


*Hmmm... no news from Zandlelight yet -hope he made it!

3ds
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Mon, 01 Dec 2008

Postby 3ds » Mon, 15 Dec 2008 4:53 pm

jlayl wrote:ok hi ppl I am booted out too at the first round.
again!
lol. 2nd time alrdy.
but this time its justified cos I flopped the interview by being too nervous..
forgot wad i am supposed to say!
and staring at my finger nails doesnt help especially with the bit-too-often 'erms'.. :P

wind dancer hafiz drumx let's jiayou again....
hopefully you all remember who i am. haha
and drumx fren, you're pamela?


actually tdy i saw quite a numbers of gd looking gals....
but surprisingly......the no. of ppl who made it thru were like sooooo little....super stressed....

pork12
Chatter
Chatter
Posts: 236
Joined: Wed, 27 Aug 2008

Postby pork12 » Mon, 15 Dec 2008 4:58 pm

mintia wrote:Hey all,
.....
So I don't quite get it... if you're not hiring due to economic issues - then why still have recruitment drives?
*Hmmm... no news from Zandlelight yet -hope he made it!

Someone mentioned that so that SIA have the luxury of picking out the best. I would say, I think I have to agree...
Pigs CAN fly...... right?
You can when you believe!

pork12
Chatter
Chatter
Posts: 236
Joined: Wed, 27 Aug 2008

Postby pork12 » Mon, 15 Dec 2008 4:59 pm

3ds wrote:actually tdy i saw quite a numbers of gd looking gals....
but surprisingly......the no. of ppl who made it thru were like sooooo little....super stressed....

Clearly looks isn't everything then.... I should be happy! haha!
Pigs CAN fly...... right?

You can when you believe!

User avatar
windancer04
Regular
Regular
Posts: 117
Joined: Sun, 05 Oct 2008
Location: singapore

Postby windancer04 » Mon, 15 Dec 2008 5:00 pm

hmm...maybe they dont have enaf pple to make up a batch so they have this write in to fill up the space?? I always didnt make it thru rd 1 at STC, so irritating. :? I was in Gp 10 and my grp got 2 girls got into 2nd rd, both of them i can say....pretty? They really got the SQ girls looks, haiz, if only i have tt look maybe i will stand a chance.... :roll:
♥Whatever you ask for in prayer, believe that YOU HAVE RECEIVED IT and IT WILL BE YOURS (Mark 11:24)♥

3ds
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Mon, 01 Dec 2008

Postby 3ds » Mon, 15 Dec 2008 5:05 pm

pork12 wrote:
3ds wrote:actually tdy i saw quite a numbers of gd looking gals....
but surprisingly......the no. of ppl who made it thru were like sooooo little....super stressed....

Clearly looks isn't everything then.... I should be happy! haha!


haha...pork...so r u gg for the walk-in next mth?

jlayl
Regular
Regular
Posts: 88
Joined: Thu, 30 Oct 2008

Postby jlayl » Mon, 15 Dec 2008 5:08 pm

I was in the same group as wind dancer.
I would say that this time it was more justified because the girl who got in 1 was pretty, the other one was confident and spoke really good english.

I think looks do play a part. if you look really good and have that sq look they want their girls to have, then i guess you do get in even if you do not really speak well and i think that is inevitable. because the rest can be trained.

but of course if you speak really well and show that you carry the manner an sq girl should have, they'll also pick you.

so meaning to say..
I am neither! :lol:

pork12
Chatter
Chatter
Posts: 236
Joined: Wed, 27 Aug 2008

Postby pork12 » Mon, 15 Dec 2008 5:17 pm

3ds wrote:
pork12 wrote:
3ds wrote:actually tdy i saw quite a numbers of gd looking gals....
but surprisingly......the no. of ppl who made it thru were like sooooo little....super stressed....

Clearly looks isn't everything then.... I should be happy! haha!


haha...pork...so r u gg for the walk-in next mth?

Yes I am! Even if I'm going to be booted from the first round.......... :lol:
Pigs CAN fly...... right?

You can when you believe!

pork12
Chatter
Chatter
Posts: 236
Joined: Wed, 27 Aug 2008

Postby pork12 » Mon, 15 Dec 2008 5:18 pm

jlayl wrote:....
so meaning to say..
I am neither! :lol:

Now, the correct way to put it is that you have yet to unleash your power. HAHA.
Pigs CAN fly...... right?

You can when you believe!

nana07
Regular
Regular
Posts: 93
Joined: Tue, 27 Jun 2006

Postby nana07 » Mon, 15 Dec 2008 5:18 pm

i think i saw Tink_15. hehe the only ang moh there.
anyway my group none of the girls get in 8-)

oh but the girls i saw who got thru 1st round today were quite pretty
Last edited by nana07 on Mon, 15 Dec 2008 5:38 pm, edited 1 time in total.

az
Member
Member
Posts: 45
Joined: Tue, 21 Oct 2008

Postby az » Mon, 15 Dec 2008 5:35 pm

hmmm.. i did not make it as well. 2 girls frm my grp got in the 2nd round. and it was a surprise to the rest cos both of them were REALLY SOFT SPOKEN!! I had a hard time trying to catch what they said. There were some pretty good confident girls in my grp but none made it. So sad!!!

this could be my last attempt for SIA. Cant keep trying la when I need a permanent job ASAP!! Sigh...

3ds
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Mon, 01 Dec 2008

Postby 3ds » Mon, 15 Dec 2008 5:46 pm

az wrote:hmmm.. i did not make it as well. 2 girls frm my grp got in the 2nd round. and it was a surprise to the rest cos both of them were REALLY SOFT SPOKEN!! I had a hard time trying to catch what they said. There were some pretty good confident girls in my grp but none made it. So sad!!!

this could be my last attempt for SIA. Cant keep trying la when I need a permanent job ASAP!! Sigh...


which grp were u on? will u try again? i mean.....u gonna give up like taT???

jlayl
Regular
Regular
Posts: 88
Joined: Thu, 30 Oct 2008

Postby jlayl » Mon, 15 Dec 2008 5:50 pm

haha thanks a lot, pork12.
I guess I'll just go if there are interviews.
no harm going. until i know another job which i want more than this. hahaa

pork12
Chatter
Chatter
Posts: 236
Joined: Wed, 27 Aug 2008

Postby pork12 » Mon, 15 Dec 2008 5:52 pm

jlayl wrote:haha thanks a lot, pork12.
I guess I'll just go if there are interviews.
no harm going. until i know another job which i want more than this. hahaa

Come on! Let's go for the walk in together!
Pigs CAN fly...... right?

You can when you believe!


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests