Singapore Expats Forum

Cathay Pacific Base In Singapore

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
brenda
Regular
Regular
Posts: 54
Joined: Mon, 09 May 2005

Postby brenda » Sat, 08 Mar 2008 6:20 pm

hi there my interview will b on 11mar 1030am...

lisy6806
Newbie
Newbie
Posts: 15
Joined: Thu, 20 Sep 2007
Location: Singapore

Postby lisy6806 » Sat, 08 Mar 2008 9:14 pm

any idea if the interviewer its an singaporean or hk? I believe dosnt mean ure a interviewer for cx u understand cantonese, they can be singaporean thou? Just like JAL interviewer dosnt understand japanese totally too...

ahmeilover
Chatter
Chatter
Posts: 163
Joined: Thu, 09 Mar 2006

hello

Postby ahmeilover » Sun, 09 Mar 2008 2:56 am

Hello! anyone got any good guides on dressing? i be wearing black pants... hmm.. dun hab those collar shirt... can wear what kind? 1st time to airline interview...

Fatty
Regular
Regular
Posts: 71
Joined: Fri, 22 Feb 2008

Postby Fatty » Sun, 09 Mar 2008 10:51 am

lisy6806 wrote:any idea if the interviewer its an singaporean or hk? I believe dosnt mean ure a interviewer for cx u understand cantonese, they can be singaporean thou? Just like JAL interviewer dosnt understand japanese totally too...


u been to JAL interview b4?

zeroneox
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Fri, 07 Mar 2008
Location: Singapore

Postby zeroneox » Sun, 09 Mar 2008 11:32 am

Anyone can tell more about the interview for those who had just recently went. thanks... Wonder any age limit..cos i think i am getting old...

llipsy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Sun, 09 Mar 2008

Postby llipsy » Sun, 09 Mar 2008 1:14 pm

hey hie...im actually new here..well im looking for pple to go together wit me
for the interview tomorow at 2.30...very scary!! i can't pm any1 so pls pm me ya if u wanna mit n go togethe..im shy to go alone cuz its ma 1st tyme trying..!! :lol:

slavesquarter
Member
Member
Posts: 48
Joined: Thu, 07 Feb 2008

Postby slavesquarter » Sun, 09 Mar 2008 1:56 pm

hey guys! this's so fun!
Any idea whether the training is conducted in HK or SIN?

Fatty
Regular
Regular
Posts: 71
Joined: Fri, 22 Feb 2008

Re: hello

Postby Fatty » Sun, 09 Mar 2008 3:12 pm

ahmeilover wrote:Hello! anyone got any good guides on dressing? i be wearing black pants... hmm.. dun hab those collar shirt... can wear what kind? 1st time to airline interview...


i tink formal will be better ba.. usuali interview dress code is formal kind.

llipsy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Sun, 09 Mar 2008

Postby llipsy » Sun, 09 Mar 2008 3:15 pm

HEY NO ONE GOIN TOMOROW INTREVIEW AT 230 HUH??PLEASE PM ME..

marc9
Member
Member
Posts: 20
Joined: Sun, 09 Mar 2008
Location: Sg

Postby marc9 » Sun, 09 Mar 2008 8:28 pm

brenda wrote:hi there my interview will b on 11mar 1030am...


hi,mine is 11 march @1030hrs too..

llipsy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Sun, 09 Mar 2008

Postby llipsy » Sun, 09 Mar 2008 9:08 pm

hey hi squeks...i still cant pm any1 haha including u...anywae u can give it a try 1st..mayb in future they were 2 expend..hmm who knws..no harm tryin..u wanna mit me n go together???

llipsy
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Sun, 09 Mar 2008

Postby llipsy » Sun, 09 Mar 2008 9:11 pm

any idea how many post i need 2 make b4 i can pm sum1..

brenda
Regular
Regular
Posts: 54
Joined: Mon, 09 May 2005

Postby brenda » Sun, 09 Mar 2008 9:27 pm

marc9 u oso 1030 11mar ar..where ya stay???mayb u can pm me

zeroneox
Newbie
Newbie
Posts: 5
Joined: Fri, 07 Mar 2008
Location: Singapore

Postby zeroneox » Mon, 10 Mar 2008 12:31 am

How about this time slot?? Anyone going??

Date: 12 March 2008
Time: 8:30am

User avatar
purple.sara
Chatter
Chatter
Posts: 210
Joined: Fri, 14 Dec 2007

Postby purple.sara » Mon, 10 Mar 2008 10:17 am

guess ladies pls wear formal for the interview...it shows how much u want the job..and also the kind of professionalism u have for the job..
its like they can picture how u'll look in their uniform...

so its important to dress formal and tidy...
first impression counts alot..thats why they selected us for the interview cause we look like future cabin crews in our photos :D

all the best for all of us... :)


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests