Singapore Expats Forum

Plastic surgery in Thailand (Bangkok / Hatyai)

Everything about beauty enhancement discussion.
m3lody
Member
Member
Posts: 26
Joined: Tue, 07 Dec 2010

Postby m3lody » Tue, 07 Dec 2010 3:12 pm

[quote="cotton"][color=blue] Just to share with you guys :) I have done alarplasty & tiplasty 8 days ago.
During the first few days, there wasn't much swelling.. maybe due to SinEcch I have consumed.

As I have a fat thick wide nose, doc said that doing Rhino is not necessary. He used my extra flesh to insert on the nose as "implant". The whole procedure took nearly 2hours. I was quite terrified during the surgery as I was not used to breathe using my mouth. Quite a scary experience.

Doc advised me to use the tool (attached photo) to clip on my nose for 1mth to make my nose in shape.. Do anyone of you use this as well? Currently i can feel that my nose doesn't have a lot of flesh and quite soft compared to the past.

Tomorrow I will get my stitches to be removed.. quote]

Hi Cotton, I'm new here. Your nose looks good. It looks natural. I am also complemplating to do rhino or not (does not want to look so fake). But ur procedure is brilliant. How long did u stay in Thailand for the procedure? How much did the total procedure cost?
Is it recommended to go with someone? I have no one to go to do the PS.

TIA

elyss0n
Newbie
Newbie
Posts: 19
Joined: Mon, 05 Jul 2010

Postby elyss0n » Tue, 07 Dec 2010 3:17 pm

blessedrekyo wrote:I see... 2 days w/o CG? :o I could not stand the feeling w/o CG! :shock:

When I took off the CG to bath or cool off, I feel so uncomfortable doing my daily activities w/o compressing those areas with the garment.
I hate bathing now :lol: cos the lump hardened up so fast...
So I bought few more CGs in order to change it daily, and that really costs me a bomb. :(

My inner, outer thighs & arms have this big 'block' of lump but my upper & lower tummy have smaller lumps. My underchin too, a tiny lump, but my buttock not that bad.

Checked with my fren, she said it took at least 1&1/2 - 2 months for her lumps to be dissolved totally. :?
So hope mine will be faster....


omg.. I cant stand the CG at all!! I feel so comfortable without it lol... Just that when people bump into me I will OUCH!

Do we really need to massage the area for the lumps to dissolve by themselves? Sometimes I don't mind to massage when is soft, but when is hard is so painful to massage!

User avatar
blessedrekyo
Chatter
Chatter
Posts: 222
Joined: Tue, 19 Oct 2010
Location: Central, Singapore

Postby blessedrekyo » Tue, 07 Dec 2010 3:58 pm

moochi wrote:
elyss0n wrote:
blessedrekyo wrote:Mine, bruises gone, but still swell much, esp my inner thighs. I still hv those lumpy tightness feel, & numbness too, on those areas i had lipo-ed and I wonder do u hv them? :)


Hey babe,

I am having lots of lumps around my stomach, hips and under arms (the muscle there)

Had rashes on my arms area so I tried not to wear CG for 2 days and the lumps hardened up! Man got a shock, so now back to wearing CG :((


I also have lumps around the areas i lipoed, swelling greatly subsided after i start to drink fresh pineapple juice twice a day. I forgot to take measurements and weigh myself before the surgery so don't really know if i lose any weight or how many inches lost.. but somewhat feel the contour is better overall. Now i'm trying to control my diet and going to start some mild exercise soon i hope. Good luck everyone and keep posting your progress here *group hugs* :D

Oh, so it is normal after liposuction... Phew...
At first I was quite worried and tot mine was quite a big block of lump on my thighs and arms.
At time feel slight pain on my knee joint, so I need to sleep with my legs up, on top of 2 pillows. :(

But still happy... cos, me too, feel the contour is better, esp now has a "S" shape be seen from the back. :lol: :lol:
Let us Jia You to maintain as well as possible... *group hugs*

User avatar
macaronincheeze
Chatter
Chatter
Posts: 198
Joined: Sun, 27 Jul 2008
Location: Singapore

Postby macaronincheeze » Tue, 07 Dec 2010 4:06 pm

moochi wrote:
macaronincheeze wrote:
Nosiegirl wrote:Macroroni!

Tahan! Give it a month and you'll get to see beautiful nose and cute dimples! :)


ARRRhhhh... I have an Oily Pig head now. How come the swell now is worst then the first day?

I did on Sunday evening, Monday still ok. But now it is like OMG!!! worst then avatar!

Help...!


Swelling is the worst on the 3rd day, it's normal. Will slowly fade within a week and a month later should be almost back to normal.
Did you do Rhino as well?


:shock: Yeah Moochi, I did Rhino and Alar and also Dimples. thats why I got swollen all over and I can't bite. I shouldn't have do Dimples la.. so i can eat ma.. Now I can't bite so painful on my cheek...

Then this morning I wake up I was like so shock that my face is like Kena Bashed by some hard stuff...:mad: eye swollen like shit and face like so yellowish bruised...

Really hope by Sunday everything will be fine.

OH ya.. Can I use ice pad everyday?

User avatar
blessedrekyo
Chatter
Chatter
Posts: 222
Joined: Tue, 19 Oct 2010
Location: Central, Singapore

Postby blessedrekyo » Tue, 07 Dec 2010 4:08 pm

elyss0n wrote:
blessedrekyo wrote:I see... 2 days w/o CG? :o I could not stand the feeling w/o CG! :shock:

When I took off the CG to bath or cool off, I feel so uncomfortable doing my daily activities w/o compressing those areas with the garment.
I hate bathing now :lol: cos the lump hardened up so fast...
So I bought few more CGs in order to change it daily, and that really costs me a bomb. :(

My inner, outer thighs & arms have this big 'block' of lump but my upper & lower tummy have smaller lumps. My underchin too, a tiny lump, but my buttock not that bad.

Checked with my fren, she said it took at least 1&1/2 - 2 months for her lumps to be dissolved totally. :?
So hope mine will be faster....


omg.. I cant stand the CG at all!! I feel so comfortable without it lol... Just that when people bump into me I will OUCH!

Do we really need to massage the area for the lumps to dissolve by themselves? Sometimes I don't mind to massage when is soft, but when is hard is so painful to massage!

Hi babe

I did massage those areas but with my CG on cos w/o CG damn painful leh...
I massage almost every night, and at time in the office...but softly la.. haha... if not, damn pain..

User avatar
blessedrekyo
Chatter
Chatter
Posts: 222
Joined: Tue, 19 Oct 2010
Location: Central, Singapore

Postby blessedrekyo » Tue, 07 Dec 2010 4:29 pm

macaronincheeze wrote:
moochi wrote:
Swelling is the worst on the 3rd day, it's normal. Will slowly fade within a week and a month later should be almost back to normal.
Did you do Rhino as well?


:shock: Yeah Moochi, I did Rhino and Alar and also Dimples. thats why I got swollen all over and I can't bite. I shouldn't have do Dimples la.. so i can eat ma.. Now I can't bite so painful on my cheek...

Then this morning I wake up I was like so shock that my face is like Kena Bashed by some hard stuff...:mad: eye swollen like shit and face like so yellowish bruised...

Really hope by Sunday everything will be fine.

OH ya.. Can I use ice pad everyday?

Wow.. macaronincheeze, I really salute to ur courage too, one shot do so many things on facial area.
Maybe becos of your dimple, ur face swell so badly.. But Sinecch does helps alot since the bruises on your face oredi turn yellowish in colour.

I really want to see your dimple...

User avatar
moochi
Regular
Regular
Posts: 76
Joined: Tue, 15 Jul 2008
Location: singapore
Contact:

Postby moochi » Tue, 07 Dec 2010 4:46 pm

macaronincheeze wrote:
moochi wrote:
macaronincheeze wrote:
Nosiegirl wrote:Macroroni!

Tahan! Give it a month and you'll get to see beautiful nose and cute dimples! :)


ARRRhhhh... I have an Oily Pig head now. How come the swell now is worst then the first day?

I did on Sunday evening, Monday still ok. But now it is like OMG!!! worst then avatar!

Help...!


Swelling is the worst on the 3rd day, it's normal. Will slowly fade within a week and a month later should be almost back to normal.
Did you do Rhino as well?


:shock: Yeah Moochi, I did Rhino and Alar and also Dimples. thats why I got swollen all over and I can't bite. I shouldn't have do Dimples la.. so i can eat ma.. Now I can't bite so painful on my cheek...

Then this morning I wake up I was like so shock that my face is like Kena Bashed by some hard stuff...:mad: eye swollen like shit and face like so yellowish bruised...

Really hope by Sunday everything will be fine.

OH ya.. Can I use ice pad everyday?


can, i remembered i use ice pack daily to relieve the pain

elyss0n
Newbie
Newbie
Posts: 19
Joined: Mon, 05 Jul 2010

Postby elyss0n » Tue, 07 Dec 2010 5:33 pm

blessedrekyo Ya don't worry the bumps and lumps are normal..
I heard people going to lymphatic massage to get rid of the lumps. Wonder which masseur is good at this.

moochi Hey babe, which hotel did you stay when you were at Hatyai? My friend forgotten when I asked her... I'm intending to go back next May for thighs lipo & rhinoplasty.

Cheers

zxcvbnm
Newbie
Newbie
Posts: 6
Joined: Sat, 13 Nov 2010

Postby zxcvbnm » Tue, 07 Dec 2010 9:05 pm

actually i heard that nara lipo only a bit, but still will swell very jialet? i doing the double eyelid but i scare my eyes will swell and i don't dare to go out also

boii18
Reporter
Reporter
Posts: 609
Joined: Fri, 04 Jan 2008

Postby boii18 » Tue, 07 Dec 2010 9:51 pm

i did my chin augmentation ( sliding genio ) with dr charan in bangkok! It went so great. I totally dont regret it. I guess it even improved me more than my nose job with dr pat. I look great now.

But in order to look damnnn hot by chiense new year, heres my plan!

jan 2011 - revision eyelid (lower) and fat injection to chin , KOREA

april 2011 - botox jaw 20 unit each side, 10 unit for nasolabial fold
fillers - nasolabial fold


meanwhile i am combining with regular face mask, exercise and shiseido skincare.

I really hope i dont have to filler my tear trough Or nasolabial fold, as NLF filler has led to a case of blindness in korea. it was permanent. but this complications very rare - (embolism)

Either way i will be totally perfect by june!

User avatar
macaronincheeze
Chatter
Chatter
Posts: 198
Joined: Sun, 27 Jul 2008
Location: Singapore

Postby macaronincheeze » Tue, 07 Dec 2010 10:04 pm

zxcvbnm wrote:actually i heard that nara lipo only a bit, but still will swell very jialet? i doing the double eyelid but i scare my eyes will swell and i don't dare to go out also


I think no matter where/ which part of your body you are cutting it, sure will swollen one... remove more or less fats is really have to follow the instruction of the doc and the very standard one is not more then 5L per suction. Otherwise it will be dangerous.

User avatar
blessedrekyo
Chatter
Chatter
Posts: 222
Joined: Tue, 19 Oct 2010
Location: Central, Singapore

Postby blessedrekyo » Tue, 07 Dec 2010 11:18 pm

elyss0n wrote:blessedrekyo Ya don't worry the bumps and lumps are normal..
I heard people going to lymphatic massage to get rid of the lumps. Wonder which masseur is good at this.

moochi Hey babe, which hotel did you stay when you were at Hatyai? My friend forgotten when I asked her... I'm intending to go back next May for thighs lipo & rhinoplasty.

Cheers

Read abt lymphatic massage too but dunno what is it. Lol..
Is it more for after lipo massage?
I think even Singapore has it, charges must be damn high.
Moreover i dun tink i can stand the pain too.. Hahaha... :lol:

My arms muscles are quite big, though my ByeBye arms are gone but my arms still dun look very much smaller le... :(

ddelusionss
Member
Member
Posts: 46
Joined: Thu, 19 Aug 2010

Postby ddelusionss » Tue, 07 Dec 2010 11:55 pm

does anyone here did facial after doing alar and rhinoplasty? do you think its advisable for the beautician to squeeze your nose. really wana get rid of my blackheads but i am extremely terrified of anyone touching my nose. its been 3months since i did my alar and rhino, do you think i could rub my nose or squeeze or blow my nose like before?

User avatar
macaronincheeze
Chatter
Chatter
Posts: 198
Joined: Sun, 27 Jul 2008
Location: Singapore

Postby macaronincheeze » Wed, 08 Dec 2010 12:03 am

blessedrekyo wrote:Read abt lymphatic massage too but dunno what is it. Lol..
Is it more for after lipo massage?
I think even Singapore has it, charges must be damn high.
Moreover i dun tink i can stand the pain too.. Hahaha... :lol:

My arms muscles are quite big, though my ByeBye arms are gone but my arms still dun look very much smaller le... :(


My dear, noooo... Lymphatic is part of the immune system is the lymphatic system which is made up of a network of conduits that carry a clear fluid called lymph so when you see those spa salon says they have lymphatics massage mean it can helps your liquid fluids flows normally in your lymph. Also for ppl who are fats can actually go for lymphatics massage, but it is a very painful massage.

Pray hard now for not so swollen tmw morning.. :)

User avatar
aadvark
Manager
Manager
Posts: 1589
Joined: Tue, 10 Apr 2007
Location: Singapore

Postby aadvark » Wed, 08 Dec 2010 12:41 am

macaronincheeze wrote:
blessedrekyo wrote:Read abt lymphatic massage too but dunno what is it. Lol..
Is it more for after lipo massage?
I think even Singapore has it, charges must be damn high.
Moreover i dun tink i can stand the pain too.. Hahaha... :lol:

My arms muscles are quite big, though my ByeBye arms are gone but my arms still dun look very much smaller le... :(


My dear, noooo... Lymphatic is part of the immune system is the lymphatic system which is made up of a network of conduits that carry a clear fluid called lymph so when you see those spa salon says they have lymphatics massage mean it can helps your liquid fluids flows normally in your lymph. Also for ppl who are fats can actually go for lymphatics massage, but it is a very painful massage.

Pray hard now for not so swollen tmw morning.. :)


from experience, post-op swelling is usu worst 3rd-5th day, before it gets better
Next: Forehead augmentation, botox, RF


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Aesthetic Enhancement & Cosmetic Surgery”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests