Singapore Expats Forum

upcoming SIA recruitment: 15 July 2007

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
User avatar
VeniE
Chatter
Chatter
Posts: 486
Joined: Thu, 05 Jul 2007

Postby VeniE » Tue, 10 Jul 2007 3:21 pm

i'm still deciding what to wear.. wanted to wear a dress too but is a bit executive... what u guys think??
Soaring above all

User avatar
jeanette_tohjh
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Wed, 23 May 2007

Postby jeanette_tohjh » Tue, 10 Jul 2007 3:30 pm

i am just so curious how the interviewers make their selection for the self intro rounds...??? :roll:

through my 4 attempts, i seen gals who are very pretty, confident and can speak well but is not selected... and gals who are average looking... seems pretty nervous during self intro and they were selected... hmm... ...

i personally feel that first impression counts... the very very very first impression you gave to the interviewers will some how like decide whether u will be going home or proceed to the next round...

i have read about many ppl saying that is about luck... do u gals agree???
its all about luck??? if the interviewers like u... congrat! if not... too bad!
if that so... then i think its very !@#$%^&*( lor... but... wat to do... they are never lack of gals to choose from... haiz... :(

so i guess... beside having a sweet pleasant smile... confident yet humble... able to speak well and can present yourself well... another super duper important factor is to make sure the interviewers like u! muahahaha... :P

User avatar
jeanette_tohjh
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Wed, 23 May 2007

Postby jeanette_tohjh » Tue, 10 Jul 2007 3:48 pm

VeniE wrote:i'm still deciding what to wear.. wanted to wear a dress too but is a bit executive... what u guys think??


wat kind of dress will u be wearing???

mine will be like...
-plain, off white, button dress... knee length...
- very soft kinda fabric
- no collar

i wud say its not those very formal one... but presentable... and i feel comfortable in... i personally think that, u shud wear something u feel comfortable and good in... of coz not spagetti and jeans/mini skirt and slippers la... its a interviewer afterall...

maybe a manicure as well... hehe... hmm... i just think we shud do watever we can to make ourself feel good that day... agree??? or... ???
but of coz dun over do la... make sure u still look like urself that day! haha! ( :lol: sorry... i guess i sounded a little crappy and rubbish... i am so bore at work...haha)

User avatar
VeniE
Chatter
Chatter
Posts: 486
Joined: Thu, 05 Jul 2007

Postby VeniE » Tue, 10 Jul 2007 4:04 pm

jeanette_tohjh wrote:
VeniE wrote:i'm still deciding what to wear.. wanted to wear a dress too but is a bit executive... what u guys think??


wat kind of dress will u be wearing???

mine will be like...
-plain, off white, button dress... knee length...
- very soft kinda fabric
- no collar

i wud say its not those very formal one... but presentable... and i feel comfortable in... i personally think that, u shud wear something u feel comfortable and good in... of coz not spagetti and jeans/mini skirt and slippers la... its a interviewer afterall...

maybe a manicure as well... hehe... hmm... i just think we shud do watever we can to make ourself feel good that day... agree??? or... ???
but of coz dun over do la... make sure u still look like urself that day! haha! ( :lol: sorry... i guess i sounded a little crappy and rubbish... i am so bore at work...haha)


haha... i understand...
I'm in the office as well... bored too... keep practising my lines over and over...

my dress is gray in colour, sleeveless, till knee length... the design looks smart and gives u that executive look... whahaha.. dun know how to explain... something like that la...
Soaring above all

User avatar
jeanette_tohjh
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Wed, 23 May 2007

Postby jeanette_tohjh » Tue, 10 Jul 2007 4:23 pm

VeniE wrote:
jeanette_tohjh wrote:
VeniE wrote:i'm still deciding what to wear.. wanted to wear a dress too but is a bit executive... what u guys think??


wat kind of dress will u be wearing???

mine will be like...
-plain, off white, button dress... knee length...
- very soft kinda fabric
- no collar

i wud say its not those very formal one... but presentable... and i feel comfortable in... i personally think that, u shud wear something u feel comfortable and good in... of coz not spagetti and jeans/mini skirt and slippers la... its a interviewer afterall...

maybe a manicure as well... hehe... hmm... i just think we shud do watever we can to make ourself feel good that day... agree??? or... ???
but of coz dun over do la... make sure u still look like urself that day! haha! ( :lol: sorry... i guess i sounded a little crappy and rubbish... i am so bore at work...haha)


haha... i understand...
I'm in the office as well... bored too... keep practising my lines over and over...

my dress is gray in colour, sleeveless, till knee length... the design looks smart and gives u that executive look... whahaha.. dun know how to explain... something like that la...


do u feel comfortable in that dress??? u feel good??? if u feel good... confident and comfortable in that dress... then i think it shud be fine... looking executive is sure better then looking sloppy or uncomfortable... maybe tonite u can go home and try wearing that dress... and look into the mirror and see how u feel about it lor... can even ask ur family members for opinion? keke...

anyway, is this ur lst time trying?

User avatar
VeniE
Chatter
Chatter
Posts: 486
Joined: Thu, 05 Jul 2007

Postby VeniE » Tue, 10 Jul 2007 4:42 pm

jeanette_tohjh wrote:
VeniE wrote:
jeanette_tohjh wrote:
VeniE wrote:i'm still deciding what to wear.. wanted to wear a dress too but is a bit executive... what u guys think??


wat kind of dress will u be wearing???

mine will be like...
-plain, off white, button dress... knee length...
- very soft kinda fabric
- no collar

i wud say its not those very formal one... but presentable... and i feel comfortable in... i personally think that, u shud wear something u feel comfortable and good in... of coz not spagetti and jeans/mini skirt and slippers la... its a interviewer afterall...

maybe a manicure as well... hehe... hmm... i just think we shud do watever we can to make ourself feel good that day... agree??? or... ???
but of coz dun over do la... make sure u still look like urself that day! haha! ( :lol: sorry... i guess i sounded a little crappy and rubbish... i am so bore at work...haha)


haha... i understand...
I'm in the office as well... bored too... keep practising my lines over and over...

my dress is gray in colour, sleeveless, till knee length... the design looks smart and gives u that executive look... whahaha.. dun know how to explain... something like that la...


do u feel comfortable in that dress??? u feel good??? if u feel good... confident and comfortable in that dress... then i think it shud be fine... looking executive is sure better then looking sloppy or uncomfortable... maybe tonite u can go home and try wearing that dress... and look into the mirror and see how u feel about it lor... can even ask ur family members for opinion? keke...

anyway, is this ur lst time trying?


Nope.. My 5th attempt... I'm senior liao... whahaha...

u also 5th right...
Soaring above all

User avatar
jeanette_tohjh
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Wed, 23 May 2007

Postby jeanette_tohjh » Tue, 10 Jul 2007 4:50 pm

VeniE wrote:
jeanette_tohjh wrote:
VeniE wrote:
jeanette_tohjh wrote:
VeniE wrote:i'm still deciding what to wear.. wanted to wear a dress too but is a bit executive... what u guys think??


wat kind of dress will u be wearing???

mine will be like...
-plain, off white, button dress... knee length...
- very soft kinda fabric
- no collar

i wud say its not those very formal one... but presentable... and i feel comfortable in... i personally think that, u shud wear something u feel comfortable and good in... of coz not spagetti and jeans/mini skirt and slippers la... its a interviewer afterall...

maybe a manicure as well... hehe... hmm... i just think we shud do watever we can to make ourself feel good that day... agree??? or... ???
but of coz dun over do la... make sure u still look like urself that day! haha! ( :lol: sorry... i guess i sounded a little crappy and rubbish... i am so bore at work...haha)


haha... i understand...
I'm in the office as well... bored too... keep practising my lines over and over...

my dress is gray in colour, sleeveless, till knee length... the design looks smart and gives u that executive look... whahaha.. dun know how to explain... something like that la...


do u feel comfortable in that dress??? u feel good??? if u feel good... confident and comfortable in that dress... then i think it shud be fine... looking executive is sure better then looking sloppy or uncomfortable... maybe tonite u can go home and try wearing that dress... and look into the mirror and see how u feel about it lor... can even ask ur family members for opinion? keke...

anyway, is this ur lst time trying?


Nope.. My 5th attempt... I'm senior liao... whahaha...

u also 5th right...


^5! yep! muahaha! :D
5th attempt!

but my furthest round i managed to get thru is only the self intro round... and i get booted at the kebaya round... :cry:

User avatar
VeniE
Chatter
Chatter
Posts: 486
Joined: Thu, 05 Jul 2007

Postby VeniE » Tue, 10 Jul 2007 4:57 pm

me furthest is skin check... was having some breakout that time and my make up wasn't heavy enough to cover it...

haha... muz put thick thick liao!!!
Soaring above all

User avatar
jeanette_tohjh
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Wed, 23 May 2007

Postby jeanette_tohjh » Tue, 10 Jul 2007 5:19 pm

ahh!!! we really in the same boat! muahaha!

i was booted out becoz of the my complexion too! keke... that time, i did'nt noe how the skin check was done... and after the long waiting :???: ... my make-up oredi melt off liao!!! everything happen so fast for me that day... i did'nt have time to touch up my make up at all...
wats more, there isn't any mirror in the room... i cud'nt see how i look like in the kebaya... my make up and stuffs... keke... and my hair was in a mess!!! muahaha... my hair is like shoulder length... can't really tie up neatly... the side and fringe was falling all over my face... lolx...

i was called back twice for the skin check!!! the beautician and the lady who check our postures...walkings... hands and neck was "debating" among themselves whether anot to pass me... i was practically standing there in between the spot lights... smiling awkwardly like a idiot for the whole process while they were making the decision... but... haiz... in the end... u noe... i noe wat happen la...

yeah... this time round must really conceal the flaws properly... and make sure the make up is neat and even at all times...!!! but thats provided i can pass the self intro round which i only manage to pass once out of my 4 attempts! kekeke... :lol:

User avatar
VeniE
Chatter
Chatter
Posts: 486
Joined: Thu, 05 Jul 2007

Postby VeniE » Tue, 10 Jul 2007 5:29 pm

jeanette_tohjh wrote:ahh!!! we really in the same boat! muahaha!

i was booted out becoz of the my complexion too! keke... that time, i did'nt noe how the skin check was done... and after the long waiting :???: ... my make-up oredi melt off liao!!! everything happen so fast for me that day... i did'nt have time to touch up my make up at all...
wats more, there isn't any mirror in the room... i cud'nt see how i look like in the kebaya... my make up and stuffs... keke... and my hair was in a mess!!! muahaha... my hair is like shoulder length... can't really tie up neatly... the side and fringe was falling all over my face... lolx...

i was called back twice for the skin check!!! the beautician and the lady who check our postures...walkings... hands and neck was "debating" among themselves whether anot to pass me... i was practically standing there in between the spot lights... smiling awkwardly like a idiot for the whole process while they were making the decision... but... haiz... in the end... u noe... i noe wat happen la...

yeah... this time round must really conceal the flaws properly... and make sure the make up is neat and even at all times...!!! but thats provided i can pass the self intro round which i only manage to pass once out of my 4 attempts! kekeke... :lol:


whahaha... poor thing manz... So have to try hard this time... are ya going early in the morning??
Soaring above all

User avatar
jeanette_tohjh
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Wed, 23 May 2007

Postby jeanette_tohjh » Tue, 10 Jul 2007 5:34 pm

planning to reach between 930am - 10am :)

User avatar
VeniE
Chatter
Chatter
Posts: 486
Joined: Thu, 05 Jul 2007

Postby VeniE » Tue, 10 Jul 2007 5:41 pm

jeanette_tohjh wrote:planning to reach between 930am - 10am :)


for past few attempts i always go around 10+ lo... coz need to do make make up la... check everything in place la...

this time think better go there early... maybe go early got better luck... whahahaha...
Soaring above all

User avatar
DeeeNah
Chatter
Chatter
Posts: 218
Joined: Thu, 01 Feb 2007

Postby DeeeNah » Tue, 10 Jul 2007 5:51 pm

Hey all.

Don't worry about it. It will be a breeze if you all don't get too nervous and just be humble yet confident! It is true that luck plays a factor. Hopefully there are not too much "good" people in the same group as you. Pls update us after the interview!! :)

User avatar
jeanette_tohjh
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Wed, 23 May 2007

Postby jeanette_tohjh » Tue, 10 Jul 2007 6:08 pm

DeeeNah wrote:Hey all.

Don't worry about it. It will be a breeze if you all don't get too nervous and just be humble yet confident! It is true that luck plays a factor. Hopefully there are not too much "good" people in the same group as you. Pls update us after the interview!! :)


wahaha! not too many "good" ppl in the same grp!!! yeah... AGREE! muahahaha! :cool:

iamjia
Regular
Regular
Posts: 60
Joined: Thu, 28 Jun 2007

Postby iamjia » Tue, 10 Jul 2007 8:04 pm

jeanette_tohjh wrote:
DeeeNah wrote:Hey all.

Don't worry about it. It will be a breeze if you all don't get too nervous and just be humble yet confident! It is true that luck plays a factor. Hopefully there are not too much "good" people in the same group as you. Pls update us after the interview!! :)


wahaha! not too many "good" ppl in the same grp!!! yeah... AGREE! muahahaha! :cool:


oh no,if that is the case.
aint most of us going early...so we prolly be in the same group.
lol.just hope they are in the good mood and let most of us get thru'
:D


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests