Singapore Expats Forum

NEXT SIA RECRUITMENT: 21st-22nd APRIL =)

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
User avatar
banz
Regular
Regular
Posts: 90
Joined: Fri, 27 Oct 2006
Location: singapore

Postby banz » Mon, 23 Apr 2007 3:30 pm

xiangzhou_1984 wrote:
banz wrote:i just feel like sayin this about sia recriument...that i think they r very

choosy and it also depends on the mood of the ppl over there(they like

you,you r in,if not you r out)correct me if im wrong..no offence just

speakin my mind... :o ..coze i think that mischa,gloss.ramona..ect..ect

those who i met in the morning..r really god lookin ppl n frendly..hmm

even if i didnt get thru my hight or my cert..y must this ppl get

rejected..im mean sertiously..coze i when bk around 12plus to follow my

frend who wanted to go for the interview..the chosen once where like

hiya...dont wan say lah..i belive you guys r smart enough to know wat i

mean.. :???:



If one can get in by just being really good looking and friendly, then SIA will have a lot more than 7000 crew. I've come to realise that looks don't really matter that much; the way crew project themselves physically and more critically verbally is much more important.

First impressions are crucial in interviews, esp those 10 in a group kind. It's pretty harsh to say an interviewer dislikes someone. It probably means he or she failed to make a good enough impression in the eyes of the interviewer.


that is y i said that if i got out its ok..but y those ppl names i said early on...i think they have wat it takes... :cool:

White_Belle
Regular
Regular
Posts: 78
Joined: Tue, 27 Jun 2006
Location: Singapore

Postby White_Belle » Mon, 23 Apr 2007 3:32 pm

banz wrote:
White_Belle wrote:
salvana wrote:Wahahahhah......Banz... u r damn straight foward..... :D
How wasted huh? I didn't get to see u all... .when I called mischa...she said that you guys were at the lobby somewhere near the staircase..... and yeah..I was queuing somewhere around the staircase as well.... but din get to see u all.....

Well....where's our dear mischa? she seems missing after then....
Kinda miss her cheerful spirit here....

Yoohoo....mischa... where are you?? :?


Oh u gals are really there, when i m in the midst of Q-ing, especially when i reached to the Q near the stairs, i saw the group of gals sitting at the lobby next to it.. Somehow i could recognise mischa in the group from her avator she posted here, in my heart i'd still wondering, are all these gals from forum. Well, my guess is right. :)



haha..ya we all where there..you could have join us..y didnt you?



Look at your PM.. :)

Dreamer Intrinsic
Regular
Regular
Posts: 90
Joined: Fri, 13 Apr 2007
Location: Singapore

Postby Dreamer Intrinsic » Mon, 23 Apr 2007 4:33 pm

Thinkerbelle, your 1st round was so cool!!

Haha...

Did u enjoy the clip at the waiting room? :)
when I put my head against your heart, I know I'm home.

User avatar
thinkerbelle
Regular
Regular
Posts: 86
Joined: Sun, 25 Feb 2007

Postby thinkerbelle » Mon, 23 Apr 2007 4:53 pm

Dreamer Intrinsic wrote:Thinkerbelle, your 1st round was so cool!!

Haha...

Did u enjoy the clip at the waiting room? :)


hehe...first round really was quite scary for me.. seriously, when i was waiting for results my head hung sooo low... and i tot, this time really die liao..

haha. confidence level before and after - worlds apart! so when i got thru, i was so happy i was hugging and grinning like mad. Geesh.... :lol: :lol:

The clip ah.... ok lah information well conveyed but i do admit its very outdated looking and some parts very cheesy i really wanted to laugh but cannot laugh. hee. opps! :oops:

Dreamer Intrinsic
Regular
Regular
Posts: 90
Joined: Fri, 13 Apr 2007
Location: Singapore

Postby Dreamer Intrinsic » Mon, 23 Apr 2007 5:01 pm

Heyyy......

I liked the clip alot ok!!

haha...

it was cool. :wink:
when I put my head against your heart, I know I'm home.

User avatar
thinkerbelle
Regular
Regular
Posts: 86
Joined: Sun, 25 Feb 2007

Postby thinkerbelle » Mon, 23 Apr 2007 5:12 pm

haha yea the clip was not bad..=)

old school la... FS standing with a smile.. hair fly fly in the wind.. hahaha.

it can only convey two feelings, inspired, or think its stupid. i was inspired! hehe. of cos not just by that la...the explanations too :)

User avatar
autumn-reverie
Regular
Regular
Posts: 143
Joined: Tue, 17 Apr 2007

Postby autumn-reverie » Mon, 23 Apr 2007 5:27 pm

Hey Tinkerbelle,
sorry for the late reply. haha paiseh you're right! think it'll be more convenient for u to take the bus, save money too! :D

Just a note of encouragement, during the kebaya round, 9/10 of the girls in my group got in! i really thought i wouldn't make it, just wanted to wear the kebaya once happy already. lol. though i seriously doubt i'll make it past the next round, the experience has been great.

so yup! don't ever give up girls!!

:D

User avatar
autumn-reverie
Regular
Regular
Posts: 143
Joined: Tue, 17 Apr 2007

Postby autumn-reverie » Mon, 23 Apr 2007 5:32 pm

oops sorry, the previous reply was for stupidangelss. i mistook stupidangelss' reply as tinkerbelle's *blush*

looking forward to meeting both of u! :)

stupidangelss
Member
Member
Posts: 38
Joined: Thu, 15 Mar 2007

Postby stupidangelss » Mon, 23 Apr 2007 6:30 pm

maybe we can meet before going in together?

thinkerbelle: i've been thinking of what you told me (although i told you not to think abt it). i can't concentrate studying for my exams now. i really hope they'll not be that mean. :(

User avatar
thinkerbelle
Regular
Regular
Posts: 86
Joined: Sun, 25 Feb 2007

Postby thinkerbelle » Mon, 23 Apr 2007 6:42 pm

autumn and stupidangelss, sure, we can meet outside STC. i'll be coming with a fren i made back on 21st =)

hey stupidangelss... don't think abt what i said! (i told stupidangelss what if they decided they didnt eliminate enough at the earlier 3 WC dates and decide to eliminate a lot at our WC day) hahaha... i really didnt mean to influence u with my worries!! :oops: opps! sorry! anyway lets hope not!! since those who passed 25th might be starting their training before us... so hopefully the batch intake will be bigger this time!! :)

gloss
Regular
Regular
Posts: 104
Joined: Tue, 27 Mar 2007
Location: Singapore

Postby gloss » Mon, 23 Apr 2007 7:00 pm

banz wrote:
xiangzhou_1984 wrote:
banz wrote:i just feel like sayin this about sia recriument...that i think they r very

choosy and it also depends on the mood of the ppl over there(they like

you,you r in,if not you r out)correct me if im wrong..no offence just

speakin my mind... :o ..coze i think that mischa,gloss.ramona..ect..ect

those who i met in the morning..r really god lookin ppl n frendly..hmm

even if i didnt get thru my hight or my cert..y must this ppl get

rejected..im mean sertiously..coze i when bk around 12plus to follow my

frend who wanted to go for the interview..the chosen once where like

hiya...dont wan say lah..i belive you guys r smart enough to know wat i

mean.. :???:



If one can get in by just being really good looking and friendly, then SIA will have a lot more than 7000 crew. I've come to realise that looks don't really matter that much; the way crew project themselves physically and more critically verbally is much more important.

First impressions are crucial in interviews, esp those 10 in a group kind. It's pretty harsh to say an interviewer dislikes someone. It probably means he or she failed to make a good enough impression in the eyes of the interviewer.


that is y i said that if i got out its ok..but y those ppl names i said early on...i think they have wat it takes... :cool:


banz! *hugs*

chermainrae
Member
Member
Posts: 20
Joined: Wed, 11 Apr 2007
Location: West of Singapore

Postby chermainrae » Mon, 23 Apr 2007 7:00 pm

thanks for all e encouragement... gosh, i'm really tryin to find a consealer tat will even cover the cuts... cos nothin i apply will make a diff...

i wonder if i can defer till the june... humm cos e person tat registered me for the water confi was " tryin out" in tis position n she did not noe wat to say at all.. my fren was screamin at me when i got through n told me to wait for her to train in june.. haha... summore, she got in during the 4th march intake...

think she will kill me if i start trainin earlier then her when she suppose to get in earlier then me.. hehe... her last paper on e 30th may while mine is 15th.. hehe...

so sad, no one can go for water confi wit me... :cry: really no one?
~~The SQ Dream~~

chermainrae
Member
Member
Posts: 20
Joined: Wed, 11 Apr 2007
Location: West of Singapore

Postby chermainrae » Mon, 23 Apr 2007 7:04 pm

banz wrote:
White_Belle wrote:
banz wrote:gal did you know you have to have yr olevel if not you r rejected..coze that was what happen to me..they die die wan my olevel result coze my dip is not from the poly or local dip..hmm just dont get it coze my dip is rec world wide...(iata uftta) guess they just have too many ppl to pick on.. :mad:


Hey banz, i understand the kind of feeling u're facing. Imagine Q-ing for hours & unable to attend the interview. That's indeed demoralizing. I'm also a N' level & Private Diploma holder but surprisingly when they check on my application form, they tick on some important sections (height/qualifications etc..) & asked me to proceed on to the waiting room. I am prepared to be asked to make a u-turn & head home initially.. However, i m too tense up, i did not perform well at my 1st round thus i m out after 1st round..



hmm..dnt mind me askin you gal..in the colume of o,a, levels wat did you write?or leave it blank?wat dip do you have..im sori just curious to kw ga.. :lol:


for the row of O levels i put all my results in... my dip is from nyp business mgnt... :roll:

hope tis helps... but i think u should try again.. tis time u will b more prepared... jia you jia you...
~~The SQ Dream~~

User avatar
autumn-reverie
Regular
Regular
Posts: 143
Joined: Tue, 17 Apr 2007

Postby autumn-reverie » Mon, 23 Apr 2007 9:39 pm

hey stupidangelss & thinkerbelle (girl i realised i always mispell your name, sorry!)

don't worry too much! i hope they won't be harsh too haha. Dreamer Intrinsic once said sth along the line that we are judged against whether we fit the SQ image, and not between other girls. i'm sure as long as you possess the right qualities, you won't be denied a place :) *cross fingers*

Good luck to chermainrae! i'm sorry none of us can accompany u on the 25th, but we hope to hear good news from u! :D

stupidangelss
Member
Member
Posts: 38
Joined: Thu, 15 Mar 2007

Postby stupidangelss » Mon, 23 Apr 2007 9:43 pm

yeah.. i'm keeping my fingers crossed.

Chermainrae, all the best on 25th! do keep us updated! :)


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: swipeup and 3 guests