Singapore Expats Forum

NEXT SIA RECRUITMENT: 21st-22nd APRIL =)

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
xmischax
Reporter
Reporter
Posts: 896
Joined: Mon, 25 Dec 2006
Location: Singapore

Postby xmischax » Mon, 16 Apr 2007 12:10 am

gloss wrote:hang in there babe!! Sentosa will look good on ur resume!! makes u look outgoing..haha though im sure u r right now! =)


hahaha! yeaa! i have 3 job titles, which makes it even more fantastic on my resume! attractions crew, service host and tour host! :lol: i'll hang on, cos i've been there for a long time already! :lol: hahahahahahahahaha. apparantly the tourists thinks i'm beautiful! :lol: i wanna laugh out loud loud loud man!!

haha sentosa's interview is like SIA's first round! in a group of ten, panel of 3! :lol: not easy man! :lol:

xmischax
Reporter
Reporter
Posts: 896
Joined: Mon, 25 Dec 2006
Location: Singapore

Postby xmischax » Mon, 16 Apr 2007 12:11 am

caryssa wrote:yes it does..but if it doesn't oso doesn't matter..cz u urself is fantastic enuf :D


AWW! YOU GUYS ARE THE SWEETEST! :D :D :D

caryssa
Chatter
Chatter
Posts: 289
Joined: Fri, 06 Apr 2007

Postby caryssa » Mon, 16 Apr 2007 12:16 am

u r the sweetest too my dear :wink: well,thn if i went to Singapore,n if happen 2 go 2 sentosa,i'll ask 4 u 2 b tour guide ya..aha..of coz whn u r not flying..hehe

User avatar
fizus
Regular
Regular
Posts: 53
Joined: Wed, 28 Mar 2007
Location: Singapore

Postby fizus » Mon, 16 Apr 2007 12:18 am

you girls are totally crazy. there's over 6 pages since my last post which was only earlier today! hahaha.

may i ask who is siok yee who added me on friendster? haha. sorry to ask it here. i know the rest who added me, but not siok yee. :D is it mischa?

anyway, i'm so excited for 21st! i've just cleared 4 chapters for my exams so i feel a lot better. now can continue posting on forum... if you girls aren't already asleep.

if i'm not wrong sheraton towers nearest train station is newton mrt... so that means its pretty out of the way. if i remember correctly there's a row of shops further down the road, near ACS (Barker) but that is quite far away already. and of course there's newton circus hawker centre but i doubt it'll be open so early.

i am most worried that i will look SHORT and they will measure my height and their measuring machine will minus my 2 cm! :( i can't afford 2 cm, that'll make me 157 only.

anyone taken their passport photo yet? i'm waiting to do my brows first before taking it, or else it'll be like bushy in picture and trimmed in reality haha.

and btw, fellow 1985- er here! :D
Last edited by fizus on Mon, 16 Apr 2007 12:20 am, edited 1 time in total.

xmischax
Reporter
Reporter
Posts: 896
Joined: Mon, 25 Dec 2006
Location: Singapore

Postby xmischax » Mon, 16 Apr 2007 12:19 am

caryssa wrote:u r the sweetest too my dear :wink: well,thn if i went to Singapore,n if happen 2 go 2 sentosa,i'll ask 4 u 2 b tour guide ya..aha..of coz whn u r not flying..hehe


then let's pray hard hard that you won't see me in sentosa by the end of this month! :lol: :lol: :lol:

i can still be your tour guide even when i'm not working there! :D i'll be more than happy to! :D

i'm so sad today! they are going to start demolishing the ferry terminal and old musical fountain tomorrow, to make way for the intergrated resort.. casino, universal studios, dreamworks, etc. :(

Dreamer Intrinsic
Regular
Regular
Posts: 90
Joined: Fri, 13 Apr 2007
Location: Singapore

Postby Dreamer Intrinsic » Mon, 16 Apr 2007 12:20 am

Everyone here rocks la. =)


:lol: :lol: :lol:
when I put my head against your heart, I know I'm home.

jk-
Regular
Regular
Posts: 58
Joined: Thu, 12 Apr 2007

Postby jk- » Mon, 16 Apr 2007 12:21 am

hey fizus! siok yee is lynn-89 :)

I've took my passport pic already! but i looked kinda small in that pic. lol. thinking of retaking it

xmischax
Reporter
Reporter
Posts: 896
Joined: Mon, 25 Dec 2006
Location: Singapore

Postby xmischax » Mon, 16 Apr 2007 12:22 am

fizus wrote:you girls are totally crazy. there's over 6 pages since my last post which was only earlier today! hahaha.

may i ask who is siok yee who added me on friendster? haha. sorry to ask it here. i know the rest who added me, but not siok yee. :D is it mischa?

anyway, i'm so excited for 21st! i've just cleared 4 chapters for my exams so i feel a lot better. now can continue posting on forum... if you girls aren't already asleep.

if i'm not wrong sheraton towers nearest train station is newton mrt... so that means its pretty out of the way. if i remember correctly there's a row of shops further down the road, near ACS (Barker) but that is quite far away already. and of course there's newton circus hawker centre but i doubt it'll be open so early.

i am most worried that i will look SHORT and they will measure my height and their measuring machine will minus my 2 cm! :( i can't afford 2 cm, that'll make me 157 only.

anyone taken their passport photo yet? i'm waiting to do my brows first before taking it, or else it'll be like bushy in picture and trimmed in reality haha.


MY NAME IS MISCHA ARIELLE CHAR PEI YI!!!! :lol: siok yee is lynn-89, she wants to be a FA too! :D

hahahaha no la. the measuring thing at the door is not the machine, it's just a sticker on the wall. i bet i'll be measured too, cos the other time they measured me :lol: and they will test your armlength too. no problem la. just tip toe a bit, shhh! :P

i haven't taken it yet! i'm deciding on my smile. teeth or no teeth. HAHA! :lol:
Last edited by xmischax on Mon, 16 Apr 2007 12:23 am, edited 1 time in total.

gloss
Regular
Regular
Posts: 104
Joined: Tue, 27 Mar 2007
Location: Singapore

Postby gloss » Mon, 16 Apr 2007 12:22 am

fizus, siok yee is lynn-89. And yes, this thread is moving super fast! Haha. We r posting like day in, day out. No day, No night. :lol:

I'm going to use my old photos instead of taking new ones though. Do e passport size photos matter a lot?

xmischax: i don't know if you rmb, but Sentosa used to have an A&W outlet near the ferry terminal? Haha

gloss
Regular
Regular
Posts: 104
Joined: Tue, 27 Mar 2007
Location: Singapore

Postby gloss » Mon, 16 Apr 2007 12:24 am

xmischax wrote:
fizus wrote:you girls are totally crazy. there's over 6 pages since my last post which was only earlier today! hahaha.

may i ask who is siok yee who added me on friendster? haha. sorry to ask it here. i know the rest who added me, but not siok yee. :D is it mischa?

anyway, i'm so excited for 21st! i've just cleared 4 chapters for my exams so i feel a lot better. now can continue posting on forum... if you girls aren't already asleep.

if i'm not wrong sheraton towers nearest train station is newton mrt... so that means its pretty out of the way. if i remember correctly there's a row of shops further down the road, near ACS (Barker) but that is quite far away already. and of course there's newton circus hawker centre but i doubt it'll be open so early.

i am most worried that i will look SHORT and they will measure my height and their measuring machine will minus my 2 cm! :( i can't afford 2 cm, that'll make me 157 only.

anyone taken their passport photo yet? i'm waiting to do my brows first before taking it, or else it'll be like bushy in picture and trimmed in reality haha.


MY NAME IS MISCHA ARIELLE CHAR PEI YI!!!! :lol: siok yee is lynn-89, she wants to be a FA too! :D

hahahaha no la. the measuring thing at the door is not the machine, it's just a sticker on the wall. i bet i'll be measured too, cos the other time they measured me :lol: and they will test your armlength too. no problem la. just tip toe a bit, shhh! :P

i haven't taken it yet! i'm deciding on my smile. teeth or no teeth. HAHA! :lol:



OOOOO!! Can secretly tip-toe? =X Haha

caryssa
Chatter
Chatter
Posts: 289
Joined: Fri, 06 Apr 2007

Postby caryssa » Mon, 16 Apr 2007 12:24 am

fizus wrote:you girls are totally crazy. there's over 6 pages since my last post which was only earlier today! hahaha.

may i ask who is siok yee who added me on friendster? haha. sorry to ask it here. i know the rest who added me, but not siok yee. :D is it mischa?

anyway, i'm so excited for 21st! i've just cleared 4 chapters for my exams so i feel a lot better. now can continue posting on forum... if you girls aren't already asleep.

if i'm not wrong sheraton towers nearest train station is newton mrt... so that means its pretty out of the way. if i remember correctly there's a row of shops further down the road, near ACS (Barker) but that is quite far away already. and of course there's newton circus hawker centre but i doubt it'll be open so early.

i am most worried that i will look SHORT and they will measure my height and their measuring machine will minus my 2 cm! :( i can't afford 2 cm, that'll make me 157 only.

anyone taken their passport photo yet? i'm waiting to do my brows first before taking it, or else it'll be like bushy in picture and trimmed in reality haha.

and btw, fellow 1985- er here! :D


fizus, siok yee is lynn-89
since she went 2 sleep d, i help her 2 reply u.. :D yeah..u r oso gang 1985.hehe..n u noe wht,u look sexy iin ur bikini.. :oops:

xmischax
Reporter
Reporter
Posts: 896
Joined: Mon, 25 Dec 2006
Location: Singapore

Postby xmischax » Mon, 16 Apr 2007 12:25 am

gloss wrote:fizus, siok yee is lynn-89. And yes, this thread is moving super fast! Haha. We r posting like day in, day out. No day, No night. :lol:

I'm going to use my old photos instead of taking new ones though. Do e passport size photos matter a lot?

xmischax: i don't know if you rmb, but Sentosa used to have an A&W outlet near the ferry terminal? Haha


i don't know! i'm taking a new one cos i look prettier now. HAHAHAHAH :P :lol:

i know! there used to be. fantasy island also. everything's redeveloping there.. the next time you go to sentosa, it'll be completely different! i haven't been to work for the past 2 weeks, and it changed much already! :lol:

User avatar
fizus
Regular
Regular
Posts: 53
Joined: Wed, 28 Mar 2007
Location: Singapore

Postby fizus » Mon, 16 Apr 2007 12:28 am

xmischax wrote:MY NAME IS MISCHA ARIELLE CHAR PEI YI!!!! :lol: siok yee is lynn-89, she wants to be a FA too! :D

hahahaha no la. the measuring thing at the door is not the machine, it's just a sticker on the wall. i bet i'll be measured too, cos the other time they measured me :lol: and they will test your armlength too. no problem la. just tip toe a bit, shhh! :P

i haven't taken it yet! i'm deciding on my smile. teeth or no teeth. HAHA! :lol:


that MY NAME IS MISCHA ARIELL CHAR PEI YI totally cracked me up. hahaha. okay MISCHA ARIELLE CHAR PEI YI, would you like to add me on friendster then since you haven't? its http://www.friendster.com/missusfizus

i think i'm smiling with teeth. cuz i always smile with teeth. if i don't i look like a chipmunk. :( sad but true.

and i think i'll have to tiptoe. but at kebaya, you can't tiptoe right? can you imagine if they catch you tiptoeing. i'm imagining a lao ah ma scolding me. "XIA JIE PU KE YI TIPTOE TIPTOE HOR!!" :shock:

gloss
Regular
Regular
Posts: 104
Joined: Tue, 27 Mar 2007
Location: Singapore

Postby gloss » Mon, 16 Apr 2007 12:29 am

xmischax wrote:
gloss wrote:fizus, siok yee is lynn-89. And yes, this thread is moving super fast! Haha. We r posting like day in, day out. No day, No night. :lol:

I'm going to use my old photos instead of taking new ones though. Do e passport size photos matter a lot?

xmischax: i don't know if you rmb, but Sentosa used to have an A&W outlet near the ferry terminal? Haha


i don't know! i'm taking a new one cos i look prettier now. HAHAHAHAH :P :lol:

i know! there used to be. fantasy island also. everything's redeveloping there.. the next time you go to sentosa, it'll be completely different! i haven't been to work for the past 2 weeks, and it changed much already! :lol:


erm..i have never been to fantasy island! =X
I don't think i'm re-taking my photos. But you should! You look pretty in your avatar :)

Dreamer Intrinsic
Regular
Regular
Posts: 90
Joined: Fri, 13 Apr 2007
Location: Singapore

Postby Dreamer Intrinsic » Mon, 16 Apr 2007 12:29 am

Hi fizus!!

Yeah!!

Get ur brows trimmed!!

Omg, i thought thw same things as u too.

That if i don't trim my brows before i took my pic, it'd look really bushy.
So i went for brow trimming FIRST TYM in my life!! :)

JUST for my favourite airline. :D

Along went some money for make-up as i don't have much, too. :)


Oh ya, it was my first tym at Newton that tym too.
ASked the control station man how to get there. haha.

Lemme tell u.

When u've just tapped ur card at at the control station, turn left and get up the escalator!

When u're up the escalator, u'll see a bus stop on the left. Turn right and walk all the way straight.

When i went up the escalator that fateful day, i remembered that the control station guy didn't tell me where to walk after that. He just told me which exit to go. LOL. :lol: :lol:


I was sooo stressed & lost.

Know wad i did??? :???: :???:


I looked around and saw alot of gurls..
To me, they LOOKED like they were going for the walk-in!! :D :D

THey were ALL dressed up in office wear. :)
I was then wondering if i wore the wrong clothes cuz i was in a dress. LOL.

Walking in a direction. Turning right when they're infront of the bus stop.

I was too lazy to go back down to the MRT again so i FOLLOWED THEM!! :lol: :lol:

WHAHAHA!!!

And they were right.

Thank Goodness.
when I put my head against your heart, I know I'm home.


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests