Singapore Expats Forum

SIA recruitment on 4 March

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
Lynv
Regular
Regular
Posts: 65
Joined: Sat, 17 Feb 2007
Location: Singapore

Postby Lynv » Wed, 14 Mar 2007 1:55 am

Thanks Intrinsic Dreamer and M,

Stupid me submerged my face in water today with my contact lenses and my eyes are now dry and red....
Haha.. me and my stupid idea :???:

Intrinsic Dreamer, good luck on your management interview!

michael vana
Member
Member
Posts: 27
Joined: Fri, 02 Mar 2007
Location: Singapore

Postby michael vana » Wed, 14 Mar 2007 2:42 am

Lynv, congrats on making the first step. :D
You know.. alot of things if you are unsure how it would turn out to be, you try it out (BUT with safety precautions). Be it jumping into a pool, swimming backstroke, swimming with contact lenses(I reckon your eyes hurt maybe because you are still rather new to contact lenses? correct me if im wrong :) ), drawing of brows, introduction of yourself, etc etc.. prepare yourself. One way you could ask around for tips, but to really experience it first-hand you have to personally do it.

Just like exercising jumping off the (mock-up) plane. Yea? :)
Last edited by michael vana on Wed, 14 Mar 2007 12:08 pm, edited 1 time in total.

michael vana
Member
Member
Posts: 27
Joined: Fri, 02 Mar 2007
Location: Singapore

Postby michael vana » Wed, 14 Mar 2007 2:45 am

But then again, jumping off that mock-up plane doesnt really exercising anything.. :?

Hahaa.. pardon me

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Wed, 14 Mar 2007 1:15 pm

Woo Hoo!!!!!!!


I' just received my email from the cabin crew services to report for the management interview!!! =) :D :D

Wow, there's another form to fill in and just so many other things to bring.. :)

So excited. :lol:

User avatar
xiangzhou_1984
Member
Member
Posts: 38
Joined: Tue, 06 Feb 2007

Postby xiangzhou_1984 » Wed, 14 Mar 2007 2:56 pm

Good luck. You are almost there. A high percentage gets through the management interview, if that would boost your confidence a little bit? :D

User avatar
M
Reporter
Reporter
Posts: 857
Joined: Tue, 13 Sep 2005
Location: Singapore

Postby M » Wed, 14 Mar 2007 7:02 pm

xiangzhou_1984 wrote:Good luck. You are almost there. A high percentage gets through the management interview, if that would boost your confidence a little bit? :D


Not exactly, it really depends on individual mate! :?

msfifi
Member
Member
Posts: 28
Joined: Mon, 26 Feb 2007

Postby msfifi » Wed, 14 Mar 2007 7:07 pm

bah!!

I'm still uber sore about not making pass the kebaya round! :( best of luck intrinsic.. make sure you make it through aight!

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Wed, 14 Mar 2007 7:56 pm

I'm still nervous!!


But I can't wait for it too. Wanna get it over and done with!!! =)

Thanks for the best wishes, everyone.


Ya la ya la M, U must be REAL good to have passed it eh!! =) :lol: :lol:

michael vana
Member
Member
Posts: 27
Joined: Fri, 02 Mar 2007
Location: Singapore

Postby michael vana » Wed, 14 Mar 2007 10:36 pm

He just doesnt want to give you people false hope, thats all.. 8-)

User avatar
M
Reporter
Reporter
Posts: 857
Joined: Tue, 13 Sep 2005
Location: Singapore

Postby M » Wed, 14 Mar 2007 10:53 pm

Intrinsic Dreamer wrote:Ya la ya la M, U must be REAL good to have passed it eh!! =) :lol: :lol:


Well, if you insist! :shit: And you might be one of them although I hope not? [-o< I
Last edited by M on Wed, 14 Mar 2007 11:14 pm, edited 2 times in total.

User avatar
M
Reporter
Reporter
Posts: 857
Joined: Tue, 13 Sep 2005
Location: Singapore

Postby M » Wed, 14 Mar 2007 10:56 pm

michael vana wrote:He just doesnt want to give you people false hope, thats all.. 8-)


Mate, we know better than to be judged in that manner. [-X See ya tomorrow! :wave:

Lynv
Regular
Regular
Posts: 65
Joined: Sat, 17 Feb 2007
Location: Singapore

Postby Lynv » Wed, 14 Mar 2007 11:45 pm

You are right Michael Vana, I am new to contact lenses, less than 2 months using it.
It hurts a lot, so I wonder should I or not wear it for the water confidence test.
I do not want my eyes to be red and uncomfortable during the uniform fittng.

With the contact lenses, my vision get kinda of blur and I need to move my lenses to see clearly.
I think probably I am not suitable to wear contact lenses.

Sorry gals and guys for flooding this space for irrelevant issues :oops:

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Wed, 14 Mar 2007 11:51 pm

No dear, its normal...

U'll need at least 1 week for your eyes to get used to the lens. It WILL be blur at first.
My first tym was like that as well.. :D

I hope u went to a good eyecare practitioner. Do u have astigmatism?

Don't worry ok?

Ur optometrist should have told u and reassured u of the effects. :?


M, u're supposed to pray for me!!! Hee hee. :)
We can have lunch tgt at STC In the future!!! :lol: :lol:

emalf
Regular
Regular
Posts: 69
Joined: Tue, 06 Mar 2007

Postby emalf » Wed, 14 Mar 2007 11:59 pm

Lynv wrote:You are right Michael Vana, I am new to contact lenses, less than 2 months using it.
It hurts a lot, so I wonder should I or not wear it for the water confidence test.
I do not want my eyes to be red and uncomfortable during the uniform fittng.

With the contact lenses, my vision get kinda of blur and I need to move my lenses to see clearly.
I think probably I am not suitable to wear contact lenses.

Sorry gals and guys for flooding this space for irrelevant issues :oops:


Lynv, is your eyesight really very bad? why not jump in without your lenses and wear them only after the test?

my eyesight is pretty bad and I swim without my lenses. havent bumped into any walls or anything yet. :D

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Thu, 15 Mar 2007 1:12 pm

emalf's idea is good too! :D


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests