Singapore Expats Forum

SIA recruitment on 4 March

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Sun, 25 Feb 2007 10:47 pm

Hi Jentay,
Did u get my PM?

Think I can't send 1 to u.... Hmm.. :(
Last edited by Intrinsic Dreamer on Tue, 27 Feb 2007 11:00 am, edited 1 time in total.

jol
Member
Member
Posts: 30
Joined: Fri, 27 Oct 2006

Postby jol » Sun, 25 Feb 2007 11:07 pm

hi givemeaclue,

regards to ur freckles qns.em.. i have freckles too on my cheeks, and i got through too the 3rd round last nov.. but i failae at the 3rd round.. thus no worries to that unless its real jia lat.. =) cheers!

Lynv
Regular
Regular
Posts: 65
Joined: Sat, 17 Feb 2007
Location: Singapore

Postby Lynv » Mon, 26 Feb 2007 12:34 pm

My secondary school friend with freckles made it thru 2 years ago.
So I think it shouldn't be a problem. :)

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Mon, 26 Feb 2007 1:07 pm

OKAY GIRLS!!!


LEts see, 6 MORE DAYS to Go!!!


*WEEEEeeEE* :D

User avatar
thinkerbelle
Regular
Regular
Posts: 86
Joined: Sun, 25 Feb 2007

Postby thinkerbelle » Mon, 26 Feb 2007 4:36 pm

thanks Intrinsic Dreamer for your help.. anyone else knows abt scars and moles apart from freckles? :wink:

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Tue, 27 Feb 2007 10:59 am

My aunty has that big mole and she got through as well. Mole and freckles!! :D

Not sure bout Scars though.

How old are you by the way, thinkerbelle?

XaviGal
Newbie
Newbie
Posts: 8
Joined: Sat, 24 Feb 2007
Location: Singapore

Postby XaviGal » Tue, 27 Feb 2007 11:37 pm

Hi again... It's just a few more days to go...
And I'm intending to try out, but have not settle my documents and photograph yet, I better hurry... :-|

And sorry if this question been ask before... Is resume or cover letter required? (As these are not stated in the application info)

Btw, thou I've checked out the street map, but I still not very sure how to go to Sheraton Towers Singapore Hotel. Can I meet up with any of u all going as well? If yes, I'll pm u my hp no. or something... Thks. :)

User avatar
M
Reporter
Reporter
Posts: 857
Joined: Tue, 13 Sep 2005
Location: Singapore

Enter Job

Postby M » Tue, 27 Feb 2007 11:48 pm

XaviGal wrote:And sorry if this question been ask before... Is resume or cover letter required? (As these are not stated in the application info)


Not necessarily. [-(
URL CENSORED DUE TO COPYRIGHT ISSUES

Goodluck girls! 8-)

ladybird_23
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Mon, 25 Dec 2006
Location: Singapore

Postby ladybird_23 » Wed, 28 Feb 2007 11:40 am

let's hope everyone who are here n attending the interview be successful :D

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Wed, 28 Feb 2007 12:02 pm

I haven't taken my pic as well.
I'm gonna go town today and settle all the stuff. Think my eyebrows need trimming too. Argh. :)


YEah Yeah!!!





4 more days to go gurls!!! :D :D

ladybird_23
Newbie
Newbie
Posts: 14
Joined: Mon, 25 Dec 2006
Location: Singapore

Postby ladybird_23 » Wed, 28 Feb 2007 3:19 pm

Intrinsic Dreamer wrote:I haven't taken my pic as well.
I'm gonna go town today and settle all the stuff. Think my eyebrows need trimming too. Argh. :)


YEah Yeah!!!





4 more days to go gurls!!! :D :D


gal, try shu uemura eyebrow trimming. it's v good. but need appt. if u need the contact, let me know. :D

Intrinsic Dreamer

Postby Intrinsic Dreamer » Wed, 28 Feb 2007 11:45 pm

Oh man...

I saw your post too late ladybird_23!!! :o


I got mine done at Hollywood Secrets alr..

It was SOOOO painful. Haha.



Any idea where to take passport photo?
Do you have any idea if those photo shops can help you make a photo you took urself in your digicam into passport size? :???:

Hmm, if you take at those kodak shops, will they photoshop your pics?


I've totally no clue at all. LAst time I took a Pic was like 4 years ago. :shock:

User avatar
thelabeljunky
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Wed, 28 Feb 2007
Location: Singapore

Postby thelabeljunky » Thu, 01 Mar 2007 12:18 am

Hi newbie here.
I am going this Sunday, alone :(
Can meet any sweeties here to go together?

:))
-The stupids getting stupider-

tenshi
Regular
Regular
Posts: 62
Joined: Wed, 18 Oct 2006
Location: Singapore

Postby tenshi » Thu, 01 Mar 2007 8:55 pm

Dear Intrinsic Dreamer

You can check out those neighbourhood photo studios and see if they offer such a service. I took mine at this shop near my estate. They took a pic on a digicam and photoshop it. Then printed into passport photo size. If you have a good colour printer, you can do it yourself. Size is 35x45mm.

User avatar
thelabeljunky
Newbie
Newbie
Posts: 4
Joined: Wed, 28 Feb 2007
Location: Singapore

Postby thelabeljunky » Thu, 01 Mar 2007 9:00 pm

Intrinsic Dreamer wrote:Hmm, if you take at those kodak shops, will they photoshop your pics?




Do they actually allow photoshop-ed photo? :???:
-The stupids getting stupider-


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest