Singapore Expats Forum

Silkair

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
cherishlc
Newbie
Newbie
Posts: 12
Joined: Sun, 15 Apr 2012
Location: sg

Postby cherishlc » Sun, 29 Apr 2012 11:37 am

hi,i just get through the interview yesterday..and waiting for the final interview next THursday...does anyone knows hows the final interview goes?
Any tips for the final interview....? My friend say the final is quit easy..is that true? :oops:

abilgal
Regular
Regular
Posts: 103
Joined: Sat, 31 Dec 2011

Postby abilgal » Sun, 29 Apr 2012 7:42 pm

@ Martyni: I reached at about 8.45am but then the registration only started at 9, and it was pretty slow. First round started at about 9.40pm, i left the centre at 11.20. 1-1 was a chinese lady. I didn't wear stockings and luckily the uniform like just nice covered my knee scar phew:) Final round is on thursday! Excited!!

@ cherishlc: Hi I'm going too!! And I'm really nervous whenever i think about it, and curious to know how the final interview goes. Personally i think its just 'detailed' intro round to a panel of judges(about 5?) and all hopefuls in a room. And the judges could ask us questions too. Good luck to the both of us!

quaint
Member
Member
Posts: 23
Joined: Sun, 05 Feb 2012

Postby quaint » Mon, 30 Apr 2012 3:12 am

Hi @abilgal, think i've seen you in another forum before. See you ladies on thursday! What time is your slot? :) :)

martyni
Newbie
Newbie
Posts: 19
Joined: Fri, 20 Apr 2012

Postby martyni » Mon, 30 Apr 2012 10:38 am

<b>abilgal</b> chinese lady with hmmm probably shlder-length hair? a lil permed? wah ok last time mine was 2-to-1. yeah just a more detailed introduction with the panel of 5, they wanna see your smile, posture, tone, everything!
<b>Best of luck to cherishlc, abilgal, quaint. potential batch girls!</b>

abilgal
Regular
Regular
Posts: 103
Joined: Sat, 31 Dec 2011

Postby abilgal » Mon, 30 Apr 2012 11:28 am

Haha yes, Chinese lady shoulder length hair and a lil permed. With specs, really strict omg. The panel of 5 would be like managers, chairman and stuff alr right? Approximately how many people would be there???

@quaint: hi:) u must Hv seen me in scoot and sia forum haha. Anyway I was the first to receive the form thingy I think, hence the first slot, 8.30am!! I bet I'm the first to start the intro too; nervous... What time is ur slot??

martyni
Newbie
Newbie
Posts: 19
Joined: Fri, 20 Apr 2012

Postby martyni » Mon, 30 Apr 2012 1:58 pm

abilgal during my time there were 2 slots, 1 in e morning, 1 in e afternoon. about 50 girls per slot, end up they took in 2 batches :) ooo ok i think i may know who she is. lol anyway don't be scared!!! go all out! yap managers of various departments :) you can do it! :king:

quaint
Member
Member
Posts: 23
Joined: Sun, 05 Feb 2012

Postby quaint » Mon, 30 Apr 2012 2:23 pm

@abilgal: yes! i was actually supposed to go for scoot's interview but i skipped it.
my slot's at 8.30am too. so i guess we'll be seeing each other. :)

@martyni: thanks! hopefully all goes well. *fingers crossed*

abilgal
Regular
Regular
Posts: 103
Joined: Sat, 31 Dec 2011

Postby abilgal » Tue, 01 May 2012 7:15 pm

Counting down... Two more days... Actually I kinda wish time can pass faster! Cuz this feeling of anticipating is really tiring and killing:(

quaint
Member
Member
Posts: 23
Joined: Sun, 05 Feb 2012

Postby quaint » Tue, 01 May 2012 7:44 pm

@abilgal: my sentiments exactly! and after the interview, it will be another wait for THE email. :o

abilgal
Regular
Regular
Posts: 103
Joined: Sat, 31 Dec 2011

Postby abilgal » Tue, 01 May 2012 10:04 pm

Its an EMAIL or CALL?? And i wonder how long will they take to get back to us, i hope within a week?
btw i read the interview stages of Silkair and they said usually they will get back to us the following day(which means Sat), but Sat is a holiday!!!!! omg annoying. Plus Sunday and Monday(most companies) no work. Which means they will only get back to us from tue onwards........

cherishlc
Newbie
Newbie
Posts: 12
Joined: Sun, 15 Apr 2012
Location: sg

Postby cherishlc » Tue, 01 May 2012 10:07 pm

@abilgal: I'm so worried that my friend say 40+got interviewed this round only half will be selected.. so nervous...anyway...good luck to u..

abilgal
Regular
Regular
Posts: 103
Joined: Sat, 31 Dec 2011

Postby abilgal » Tue, 01 May 2012 10:23 pm

Your friend is in Silkair?? Omg i didn't know they will eliminate so many people this round.... i thought its like 80% get in already. Thanks, good luck to ALL of us...

quaint
Member
Member
Posts: 23
Joined: Sun, 05 Feb 2012

Postby quaint » Wed, 02 May 2012 12:17 am

@abilgal: read somewhere that it was an email. I'm not too sure coz this is my first time gg for silkair. :/ @martyni, how will it be done yah?
@cherishlc: wow... That's quite a big elimination. Good luck to you too!

abilgal
Regular
Regular
Posts: 103
Joined: Sat, 31 Dec 2011

Postby abilgal » Wed, 02 May 2012 12:50 am

@quaint: Haha its my first time too:) Didn't even expect myself to get this far so I'm really grateful for this chance.

@Martyni: Ya how will it be done?? were you once from silk air then transfer to SQ?

quaint
Member
Member
Posts: 23
Joined: Sun, 05 Feb 2012

Postby quaint » Wed, 02 May 2012 1:02 am

@abilgal: looks like we're in the same boat. Hopefully luck is on our side yeah! Good luck!


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests