Singapore Expats Forum

Tiger Airways Cabin Crew

Join in the discussion about employment, interview as a cabin crew, pilot in major airlines.
User avatar
Lyndarlin
Member
Member
Posts: 34
Joined: Tue, 13 Feb 2007

Postby Lyndarlin » Thu, 15 Feb 2007 11:51 pm

HMMM WELL OK THEN THANKS...P.E.A.C.E :D

User avatar
Hopeful guy
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Fri, 16 Sep 2005

Postby Hopeful guy » Mon, 19 Feb 2007 9:19 pm

singaporegrrl wrote:I believe nobody knows when the next intake is. The best is to call the company yourself and enquire. Even so, I don't guarantee you'll get the answer. Even though I'm with the company, I do not know when SilkAir will be taking their next intake. This is the wrong place to ask such question so don't be surprised if nobody answers your question.


Hmm...is that your photo Singaporegrrl? ...u look familiar...i think i saw you in your Silkair uniform at the airport arrival hall Terminal 2 last month while i was waiting for my dad's flight. U were with another colleague walking past me...Hmm...

User avatar
singaporegrrl
Reporter
Reporter
Posts: 635
Joined: Mon, 21 Nov 2005
Location: Singapore / United Arab Emirates

Postby singaporegrrl » Mon, 19 Feb 2007 11:28 pm

Hopeful guy wrote:Hmm...is that your photo Singaporegrrl? ...u look familiar...i think i saw you in your Silkair uniform at the airport arrival hall Terminal 2 last month while i was waiting for my dad's flight. U were with another colleague walking past me...Hmm...


Haha you've probably seen another crew.
Jangan tanya soalan merepek boleh tak?

User avatar
Hopeful guy
Regular
Regular
Posts: 55
Joined: Fri, 16 Sep 2005

Postby Hopeful guy » Mon, 19 Feb 2007 11:48 pm

singaporegrrl wrote:
Hopeful guy wrote:Hmm...is that your photo Singaporegrrl? ...u look familiar...i think i saw you in your Silkair uniform at the airport arrival hall Terminal 2 last month while i was waiting for my dad's flight. U were with another colleague walking past me...Hmm...


Haha you've probably seen another crew.


Really ah...kekeke...aiseyman.

User avatar
ladyR
Regular
Regular
Posts: 68
Joined: Mon, 06 Nov 2006

guys??

Postby ladyR » Thu, 22 Feb 2007 12:51 am

been reading here tat sum guys r selected for tiger cabin crew... (sori huh, sound so outdated. hahah!) but wen i see e webside i didnt see any requirment 4 guys leh... wat's e hgt requirement for guy niwei???
i'm lovin it! (c'est tout che que j'aime)

wadiki
Newbie
Newbie
Posts: 16
Joined: Mon, 26 Feb 2007

Postby wadiki » Mon, 26 Feb 2007 3:25 pm

Hi Hi,

The height requirement would be 1.58m
There's no difference for male applicants.

All attributes stated on the Tiger Airlines website is for both guys & gals.

Cheers

camperboy
Chatter
Chatter
Posts: 253
Joined: Wed, 27 Dec 2006

Postby camperboy » Tue, 27 Feb 2007 3:03 pm

hmm am wondering, when is their next recruitment....? are they calling ppl up on random, or waiting for a selective date? cos i send my resume for quite a while now...

shd i resend? :shock:

User avatar
sakiya
Regular
Regular
Posts: 111
Joined: Fri, 17 Nov 2006
Location: Singapore

Postby sakiya » Tue, 27 Feb 2007 3:17 pm

ya lo ya lo. i also got the same problem with you. it seems like most sent in resume but no reply from them. should we keep re-sending to Tiger? :???: :???:

User avatar
ryanstarr
Regular
Regular
Posts: 102
Joined: Tue, 24 Jan 2006
Location: Frankel Avenue

Postby ryanstarr » Wed, 28 Feb 2007 9:48 am

sakiya wrote:ya lo ya lo. i also got the same problem with you. it seems like most sent in resume but no reply from them. should we keep re-sending to Tiger? :???: :???:


Hello, guys and gals. I'm in Batch 11, and we are currently in our third week of training. There dun seem to be any intake just yet. Will let you know on the forum of any developments. Our trainer is the lady who also interviewed us for the position of flight attendant. Cheers, and dun give up on your dream to fly...
Aspire to inspire before you expire.

Sequoia
Member
Member
Posts: 22
Joined: Fri, 24 Nov 2006

Postby Sequoia » Wed, 28 Feb 2007 10:45 am

height requirement for guys is 165 right? Last time my friend went for the recruitment for tiger airways that's what they told him.
Me wanna fly high!

User avatar
sakiya
Regular
Regular
Posts: 111
Joined: Fri, 17 Nov 2006
Location: Singapore

Postby sakiya » Wed, 28 Feb 2007 5:29 pm

hi..ryanstarr, thanks so much for the info. you are so nice
by the way, how you feel working in Tiger so far? how is the salary like? and last how many round of interview?
thanks again in advance

camperboy
Chatter
Chatter
Posts: 253
Joined: Wed, 27 Dec 2006

Postby camperboy » Thu, 01 Mar 2007 3:53 pm

yeah ryannstar... it would be great if u could fill us in... :D :D

wadiki
Newbie
Newbie
Posts: 16
Joined: Mon, 26 Feb 2007

Postby wadiki » Sat, 03 Mar 2007 12:32 pm

hi ryanstarr,
how's the training so far?are the ppl there friendly?how's your batch?
sori if you tink tt I m being a 'kaypo'

User avatar
ryanstarr
Regular
Regular
Posts: 102
Joined: Tue, 24 Jan 2006
Location: Frankel Avenue

Postby ryanstarr » Tue, 06 Mar 2007 2:35 pm

sakiya wrote:hi..ryanstarr, thanks so much for the info. you are so nice
by the way, how you feel working in Tiger so far? how is the salary like? and last how many round of interview?
thanks again in advance


Hi all, thanks so much for writing! Sorry that I am late in replying. I am at BT(Budget Terminal) this minute and using the free Internet there as I still dun have Internet access at home. Training is fine, thank you. 2 weeks to go. I hear that recruitment for Batch 12 is in the pipeline. They are looking for girls this time! But guys also can lah, perhaps a ratio of 7:3. Do include a reference(your current employer's contact) as Tiger Airways may want to check. Best of luck, and God bless!
Aspire to inspire before you expire.

camperboy
Chatter
Chatter
Posts: 253
Joined: Wed, 27 Dec 2006

Postby camperboy » Tue, 06 Mar 2007 3:17 pm

ryanstarr wrote:
sakiya wrote:hi..ryanstarr, thanks so much for the info. you are so nice
by the way, how you feel working in Tiger so far? how is the salary like? and last how many round of interview?
thanks again in advance


Hi all, thanks so much for writing! Sorry that I am late in replying. I am at BT(Budget Terminal) this minute and using the free Internet there as I still dun have Internet access at home. Training is fine, thank you. 2 weeks to go. I hear that recruitment for Batch 12 is in the pipeline. They are looking for girls this time! But guys also can lah, perhaps a ratio of 7:3. Do include a reference(your current employer's contact) as Tiger Airways may want to check. Best of luck, and God bless!


ouh... is it too much to ask hows the pay scope like? :P

do you have any water confidence test?


  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Airline Careers”

Who is online

Users browsing this forum: weixian0705 and 1 guest