Singapore Expats

French looking for advise

Discuss about getting a well paid job or career advancement. Ask about salaries, expat packages, CPF & taxes for expatriate.
Post Reply
sky6
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Sun, 23 Oct 2005 4:59 pm
Location: Switzerland

French looking for advise

Post by sky6 » Sun, 23 Oct 2005 5:13 pm

Hi,

I'm currently planning to come to Singapore to do a pre-prospection and check if it's possible for me to settle for me and my family (wife and 3 babies).

Basically, I've been working as a software engineer for more than 9 years, and I'm currently project manager within Nestlé, where I gained particular experience in leading and working with cross-cultural teams.

Can anyone help me finding information about head hunters / potential companies, and any other information about family relocation (best location, maid employment, etc ...).

I will be in Singapore first one week from the 31st of October to the 4th of November 2005, and I would be very happy to meet other people who experienced already expatriation.

Best Regards,
Stéphane.

User avatar
Carpe Diem
Manager
Manager
Posts: 1587
Joined: Tue, 12 Jul 2005 11:29 pm
Location: Singapore

Post by Carpe Diem » Sun, 23 Oct 2005 5:22 pm

Bonjour,

Je ne travaille pas dans ce domaine donc ne peux pas vous aider.
Avez vous visité le site de la Chambre de Commerce Française? Vous pouvez trouver les personnes à contacter dans différentes entreprises, peut être cela vous donnera quelques pistes?

(http://www.fccsingapore.com/)

Bon courage
La vie est trop courte, profitons de chaque instant

sky6
Newbie
Newbie
Posts: 2
Joined: Sun, 23 Oct 2005 4:59 pm
Location: Switzerland

Post by sky6 » Sun, 23 Oct 2005 7:14 pm

Bonjour,

Merci d'avoir répondu si rapidement.
Effectivement, j'ai déjà fais des recherches sur différents site, dont celui de la chambre des commerces.
Les informations que j'ai récupéré un peu partout sont assez divergeantes sur la possibilité pour un européen ingénieur en informatique de venir travailler à Singapour.
C'est pour celà que ma femme et moi projetons d'effectuer un cours séjour sur place pour évaluer la situation et discuter de vive voix avec des personnes ayant déjà vécu l'expérience de l'expatriation.

J'ai trois enfants en bas âge, et je dois donc être sûr avant de me décider à quitter une position stable chez Nestlé et une vie agréable en Suisse.
D'un autre côté, celà pourrait être pour ma famille une expérience très enrichissante.
Ma femme et moi connaissons déjà bien l'Asie et désirons pouvoir la découvrir sous un autre angle que celle d'un simple touriste.

De votre côté êtes vous installé avec une famille ?
Si oui, cette nouvelle vie vous convient-elle à tous ?

bigcalin
Member
Member
Posts: 32
Joined: Fri, 07 Oct 2005 12:12 am

French Looking for advice

Post by bigcalin » Tue, 25 Oct 2005 1:09 am

I think my husband may be able to offer you some advice since he is in the same line as you. I will PM you his email.

User avatar
Carpe Diem
Manager
Manager
Posts: 1587
Joined: Tue, 12 Jul 2005 11:29 pm
Location: Singapore

Post by Carpe Diem » Tue, 25 Oct 2005 7:43 am

Pouvez vous me contacter par email?
La vie est trop courte, profitons de chaque instant

Post Reply
  • Similar Topics
    Replies
    Views
    Last post

Return to “Careers & Jobs in Singapore”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests